نکاتی درباره تعمیر و نگهداری کامیون که باید بدانید

نکاتی درباره تعمیر و نگهداری کامیون که باید بدانید

کامیون ها ماشین هایی هستند که برای کار در شرایط سخت طراحی شده اند و این بدان معنا نیست که نیازی به نگهداری ندارند.تعمیر و نگهداری منظم کامیون برای اطمینان از عملکرد خوب و ایمن و طول عمر بسیار مهم است.سرویس دهی برنامه ریزی شده می تواند مشکلات جزئی را قبل از تبدیل شدن به موضوعات بزرگتر که بر بهره وری تأثیر می گذارند ، شناسایی و اصلاح کند.کامیون ها بیشتر از وسایل نقلیه معمولی به سرویس دهی احتیاج دارند ، زیرا بارهای سنگین تری را حمل می کنند ، بیشتر در ترافیک گیر می کنند و غیره.تعمیر و نگهداری معمول ، به شما امکان می دهد تا عمر کامیون خود را برای سالهای آینده افزایش دهید.

روغن را بررسی و تعویض کنید

بررسی منظم روغن و تعویض سریع آن در صورت لزوم برای تداوم کار یک کامیون ، امری اساسی است.این امر در مورد وسایل نقلیه معمولی نیز صادق است.روغن موتور کامیون را هر 2000 مایل یا حداقل هر 3000 مایل تعویض کنید.اگر در زمان تعویض روغن ، فیلتر را نیز تغییر دهید ، کامیون شما حتی بیشتر دوام می آورد.

ترمزها را چک کنید

بررسی اینکه ترمزها به درستی کار می کنند یا خیر ، یک قسمت اساسی در نگهداری اساسی کامیون است و قطعاً کاری است که باید در ابتدای هر روز کاری انجام دهید.

تعمیر و نگهداری کامیون

سیستم برق را بررسی کنید

آیا همه فیوزها هنوز در کار هستند؟ آیا لامپ هایی نیاز به تعویض دارند؟ هر قسمت الکترونیکی یک کامیون باید مورد بازرسی قرار گیرد ، اطمینان حاصل کنید که سیم ها شل نیستند و هیچ نشانه ای از پارگی ندارند.در صورت مشاهده هرگونه عارضه از سیم ، فوراً برای رفع آن با یک متخصص تماس بگیرید.

تمام قطعات لاستیکی را بررسی کنید

لاستیک فرسوده می شود و با گذشت زمان سخت و شکننده می شود ، بنابراین تعویض به موقع همه لاستیک ها بسیار مهم است.فشار لاستیک را مرتباً و یا قبل از سفر بررسی کنید.لاستیک های بیش از حد باد شده بیشتر در معرض سایش زودرس آج هستند.سایش آج لاستیک بر عملکرد کلی تایر تأثیر می گذارد.لاستیک های کم باد هم بیشتر سوخت مصرف می کنند.

کمک فنرها را بررسی کنید

کمک فنر برای سواری نرم و یکنواخت ضروری است.اگر کامیون شما پس از عبور از گودال نسبتاً سریع مستقر نشد ، احتمالاً وقت آن رسیده است که کامیون خود را با مجموعه جدیدی از کمک فنرها مجهز کنید.

قطعات یدکی را ذخیره کنید

با تهیه لوازم یدکی ، زمان خرابی را به حداقل برسانید!ما نمی توانیم به مرور زمان از فرسودگی برخی قطعات جلوگیری کنیم و این طبیعی است. اما وجود یک قسمت فرسوده در فضای داخلی کامیون ما می تواند کل عملیات را خراب کند.کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که با انجام تعویض قطعه از بروز این اتفاق جلوگیری کنیم.

یافتن قطعات خاص برای تعمیر کامیون چندان راحت نیست.شرایطی وجود دارد که در اسرع وقت به آنها نیاز خواهید داشت اما نمی توانید آن را براحتی پیدا کنید.به همین دلیل بسیار مهم است که قطعاتی را که معمولاً تعویض می کنید و یا به آنها احتیاج دارید ، ذخیره کنید.

دریغ نکنید با ما تماس بگیرید و لیست کاملی از لوازم یدکی ضروری را بخواهید تا کامیون خود را برای سالهای سال فعال نگه دارد.شرکت مهیار قطعه طیف وسیعی از قطعات یدکی ولوو از جمله ریش تریلی را ارائه می دهد.

برنامه سرویس و نگهداری کامیون

اجتناب از مشکلات موجود در بدنه کامیون خود

خوردگی و خرابی دلیل اصلی بازنشستگی کامیون ها زودتر از هر نوع وسیله نقلیه دیگری است.انواع مختلف مواد شیمیایی می تواند باعث زنگ زدگی شود.مخصوصاً اگر با توجه به تحویل کالاهای مختلف ، در مناطق مختلف رانندگی کنید.با توجه به این مراحل آسان ، سرعت خوردگی را کم کرده و بهره وری خود را افزایش دهید:

  • شستشوی اتومبیل را به طور منظم انجام دهید – شستن کامیون ها هر ده روز یکبار ، باعث می شود که آلودگی ها از طریق رنگ ها و فلزات ساده مصرف نشوند.همچنین کامیون خود را بلافاصله پس از باران بشویید.
  • از رنگ با کیفیت خوبی برخوردار باشید – بیشتر قسمت های کامیون از فلزات ساخته شده است که با گذشت زمان ضعیف می شود.یک رنگ خوب علاوه بر بخشیدن جذابیت به نمای بیرونی کامیون شما ، به داشتن کامیون با بدنه بادوام کمک می کند.
  • از رانندگی در لجن ها یا گودال های بزرگ جاده جلوگیری کنید.آنها آلاینده هایی را جمع می کنند که باعث ایجاد خوردگی شدید نه تنها در بدنه کامیون بلکه در قسمت زیرین می شود.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *