لوازم یدکی ولوو سنگین

تمام آنچه درباره لوازم یدکی ولوو سنگین باید بدانید

تمام آنچه درباره لوازم یدکی ولوو سنگین باید بدانید

فقط کسانی که هر روز در جاده هستند می دانند که کامیون در طول سفر چه شرایطی دارد. عواملی مانند شرایط نامساعد جوی ، مدیریت ضعیف و مسافت های طولانی که هر روز طی می شود از جمله دلایل اصلی سایش زیاد در کامیون است. در مورد این واقعیت ، کارهای زیادی نمی توان انجام داد ، زیرا اجتناب ناپذیر است که در پایان برخی از اجزای خودرو نقص نشان ندهند. با این حال ، آیا تا به حال تحلیل کرده اید که کدام قطعات کامیون بیشتر از بین می رود؟  شرکت مهیار قطعه عرضه کننده ریش تریلی کشنده و ریش تریلر در زیر ، اجزایی از کامیون را که بیشتر از خرابی رنج می برند را ذکر می کند. به خواندن ادامه دهید و آن ها را بررسی کنید!

سیستم ترمز

سیستم ترمز یکی از بخشهای مهم برای کامیون ها است ، به ویژه آنهایی که بارهای سنگین تری را حمل می کنند. با توجه به وزن ، ترمز مداوم می تواند سیستم را بیش از حد گرم کرده و به شکستن اجزای کامیون ها برسد. به همین دلیل و بسیاری از دلایل دیگر ، برخورد غیر مترقبه با ترمز های سنگین غیرمعمول نیست. این خرابی ها می توانند به روش های مختلفی اتفاق بیفتند ، زیرا از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. با این وجود رایج ترین مشکل ، پارگی برزنت است که معمولاً در اثر سایش بیش از حد قطعه ، به دلیل اصطکاک در زمان ترمز ، ایجاد می شود. لازم به یادآوری است که ، به عنوان مثال ، هنگام توقف، یک کامیون بارگیری شده به عملکرد ترمز بیشتری نیاز دارد تا بتواند تمام وزن خود را “نگه دارد“. علاوه بر این ، شیلنگ های موجود در سیستم هیدرولیک نیز می توانند به دلیل فشار زیاد یا در اثر ضربه به موانع موجود در جاده ، پاره شوند. بنابراین ، به عنوان یک راننده ، باید کامیون را به درستی برانید.

لوازم یدکی ولوو سنگین

چراغ های جلو و چراغ تنظیم شده  مولفه دیگری است که اغلب در کامیون ها معیوب است اما در کل سیستم نور خودرو نیز کاربرد دارد. توجیه اصلی این مشکل مربوط به کیفیت بزرگراه ها است. بنابراین ، حتی اگر سیستم تعلیق کامیون بتواند دست اندازها را کاهش دهد ، همیشه کافی نیست که از شکستن رشته ها یا شل شدن شاخه های برقی  چراغ های جلو جلوگیری کرده و کاملاً متوقف شود. همچنین لازم به ذکر است که مشکلات در سیستم روشنایی خودرو ممکن است در قسمت الکتریکی وسیله نقلیه سنگین ، در اجزایی مانند دینام ، سیم پیچ ، کابل ها یا باتری وجود داشته باشد که ممکن است جمع شده باشد. اگرچه این نوع مشکلات یک راه حل ساده ارائه می دهد ، اما بسته به لحظه ای که چراغ جلو متوقف می شود ، خطرات می توانند بسیار زیاد باشند ، حتی از ادامه کار برای راننده جلوگیری می کنند.

تعلیق صحبت از اجزایی است که بیشترین شکستگی را در یک کامیون دارند که بدون ذکر سیستم تعلیق غیرممکن است. سیستم تعلیق از یک سری قطعات مانند کمک فنر ، سینی ، دسته فنر تشکیل شده است. همه این موارد با فرکانس خاصی معیوب هستند. ممکن است از قبل تعجب کنید که چرا این نوع مشکل رخ می دهد. شرایط جاده عامل تعیین کننده ای در خرابی سیستم تعلیق است. در وسایل نقلیه باری ، سیستم تعلیق کاملاً مورد نیاز است و با موانع و لرزش های موجود در مسیر ، وضعیت بدتر می شود که کمک فنرها و سایر اجزای سازنده را بسیار سنگین می کند.  مواردی مانند ترک و پارگی دسته فنر ، پارگی کمک فنرها از دلایل اصلی قطع سفر است.   عامل دیگری که می تواند در بروز مشکلات لاستیک نقش داشته باشد ، سایش خود جز است. به طور کلی ، از آنجا که این یکی از هزینه های اصلی نگهداری کامیون است ، در نتیجه بسیاری از رانندگان عمر مفید لاستیک را بیش از حد افزایش می دهند ، که به طور قابل توجهی احتمال سوراخ شدن یا ترکیدن آنها در طول سفر را افزایش می دهد.

اهمیت نگهداری پیشگیرانه

همانطور که دیدیم ، قطعات و سیستمهای مختلفی وجود دارد که ممکن است در طول سفر از کار بیفتد. درست است که بسیاری از این مشکلات اجتناب ناپذیر هستند.  با این وجود بیشتر قطعاتی که در کامیون ها خراب می شوند به دلیل عدم نگهداری  در زمان مناسب هستند.  هر زمان که سفر خود را شروع یا از سر گرفتید ، لاستیک ها قابل ارزیابی هستند. ترمزها و همچنین سیستم تعلیق و سایر سیستم های پیچیده تر می توانند به طور منظم بررسی شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *