انواع سوخت مورد استفاده در وسایل نقلیه

انواع سوخت مورد استفاده در وسایل نقلیه

انواع سوخت برای خودرو

سوخت برای کارکردن ماشین شما ضروری است.با این حال ، نوع سوخت مورد نیاز اتومبیل شما بسته به موتور آن متفاوت خواهد بود.از کجا می دانید کدام سوخت برای اتومبیل شما بهترین است؟مهم است که بدانیم چه نوع سوختی را برای خودرو خود انتخاب کنیم.اگر این کار را نکنیم ، می تواند به موتور ماشین آسیب جدی برساند.به همین دلیل شرکت مهیار قطعه – تولیدکننده ریش تریلی – در اینجا مطالبی جمع آوری کرده که در آن می توانید اطلاعاتی درباره انواع سوخت موجود پیدا کنید.اگر نمی دانید اتومبیل شما به چه نوع سوختی نیاز دارد ، کتابچه راهنمای مالک خودرو را بررسی کنید.

بنزین

بنزین متداول ترین سوخت اتومبیل است و در تمام دنیا برای تأمین انرژی اتومبیل ، موتور سیکلت ، قایق ، ماشین چمن زنی و سایر ماشین آلات استفاده می شود.این یک سوخت فسیلی خاص است که از نفت ساخته می شود.می توانید پمپ بنزین ها را در همه جا پیدا کنید.

انواع سوخت برای خودرو

امروزه تقریباً هر وسیله نقلیه مسافری در جاده از بنزین معمولی استفاده می کند.بنزین فوق العاده فرار ، قابل اشتعال است و به راحتی تبخیر می شود.این امر آن را به یک ترکیب خطرناک تبدیل می کند ، اما همه این موارد در زمینه تولید نیرو در داخل موتور عالی هستند! اما استفاده از بنزین های بی کیفیت باعث میشود که یک سری مشکلات خاص برای خودرو به وجود آید . در این حالت نیاز به لوازم یدکی با کیفیت به چشم میآید. به خصوص برای ماشین های چینی که بسیار حساس هستند. برای خرید بهترین لوازم یدکی فیدلیتی در اصفهان از فروشگاه ما دیدن کنید.

بنزین بدون سرب معمولی ، معمولاً دارای سطح اکتان 87 است که آن را بسیار اشتعال پذیر می کند.بنزین های سوپر در مقایسه با بنزین معمولی کمی بیشتر تصفیه شده اند و دارای سطح بالاتر اکتان هستند که معمولاً در حدود 95 است.این بدان معنی است که آنها می توانند کمی تمیزتر بسوزند.

سوخت دیزل

سوخت دیزل با بنزین کمی متفاوت است.کاملاً پایدارتر است ، اما در واقع انرژی پتانسیل بیشتری هم دارد!سوخت دیزل نیز از نفت ساخته می شود اما با استفاده از روشی متفاوت از روش ایجاد بنزین تصفیه می شود.بسیاری از کامیون های بزرگ و صنعتی مانند کامیون های انتقال و تجهیزات کشاورزی از سوخت دیزل استفاده می کنند.

این نوع سوخت فقط باید در موتورهای دیزلی استفاده شود.به طور معمول گزینه های موتور دیزلی را با کامیون های وانت مشاهده خواهیم کرد.

استفاده از سوخت دیزل مزایای زیادی دارد ، با این وجود اشکالاتی دارد که باعث می شود در بعضی از اتومبیل های سواری چندان مطلوب نباشد.موتورهای دیزلی می توانند صدای بلندی داشته باشند و گوش دادن به آنها چندان خوشایند نیست.خرید سوخت دیزل گرانتر از بنزین است.اتومبیل های دیزلی نیز به طور کلی گرانتر از معادل بنزینی هستند.

بیو دیزل

سوخت دیزل که با استفاده از روغن های گیاهی یا چربی های حیوانی ایجاد می شود ، بیو دیزل نامیده می شود.می توان آن را با استفاده از روغن سویا ، جلبک ها و روغن های گیاهی تهیه کرد.

اتانول

سوخت اتانول خودرو

اگرچه اتانول به عنوان سوخت عمومی در خودرو زیاد استفاده نمی شود ، اما به عنوان ماده افزودنی به بنزین معمولی ما اضافه می شود.بسیاری از تولیدکنندگان اتومبیل در حال طراحی خودروهایی هستند که می توانند از طریق اتانول تأمین شوند ، زیرا این یک سوخت مقرون به صرفه است که از منابع تجدید پذیر مانند ذرت و نیشکر تهیه می شود.

اگر به دنبال خرید وسیله نقلیه مجهز به اتانول هستید ، چند مدل خودرو وجود دارد که می توانند 100 درصد با اتانول کار کنند.از آنجا که اتانول از منابع تجدید پذیر حاصل می شود ، استفاده هرچه بیشتر از آن می تواند منطقی باشد.

قبل از خرید ماشین ، مهم است که در مورد انواع مختلف سوخت موجود و سازگار با اتومبیل بیشتر بدانید و در آینده ، ممکن است چشم انداز انواع سوخت تغییر کند ، زیرا مخلوط های جدیدی از اتانول زیستی بازار را در اختیار می گیرند و ما به سمت آینده ای سبزتر حرکت می کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *